Wielki wybuch

News group pl.sci.fizyka

Wielki wybuch 2002-12-21 18:38
Gdy wszechświat był duzo mniejszy to miał większą gęstość
Większa masa była skupiona w każdym punkcie więc czas płynął wolniej( z
teorii względności)
I im wcześniej tym czas jeszcze wolniej płynął...
Tak więc nie mogło być wielkiego wybuchu a wszechświat rozszeza się "od
zawsze" ??

Co o tym sądzicie?
Wesołych świąt
Marg
Menu
Re: Wielki wybuch 2002-12-25 13:44
> [...]
>I im wcześniej tym czas jeszcze wolniej płynął...
>Tak więc nie mogło być wielkiego wybuchu a wszechświat rozszeza się "od

Tak moze byc dla obserwatora z zewnatrz.
incz

> [...]
>I im wcześniej tym czas jeszcze wolniej płynął...
>Tak więc nie mogło być wielkiego wybuchu a wszechświat rozszeza się "od

Jakie założenia takie wnioski.

J.K.

***************r-e-k-l-a-m-a**************

Masz dość płacenia prowizji bankowi ?
mBank - załóż konto
http://epieniadze.onet.pl/mbank
Re: Wielki wybuch 2002-12-23 10:49
> [...]
>I im wcześniej tym czas jeszcze wolniej płynął...
>Tak więc nie mogło być wielkiego wybuchu a wszechświat rozszeza się "od

Niezupełnie. Nie można mierzyć "prędkości" upływu czasu wewnątrz układu w
którym jesteśmy (bo niby jak, nie możemy mieć takiego miernika). Mierzy się
co najwyżej różnice tej "prędkości" dla różnych układów. Jeśli rozpatrywać
Wszechświat jako całość to nic nie możemy powiedzieć o "prędkości" upływu
czasu bo takie pojęcie nie istnieje.
JSW
Re: Wielki wybuch 2002-12-22 14:42
> [...]
>I im wcześniej tym czas jeszcze wolniej płynął...
>Tak więc nie mogło być wielkiego wybuchu a wszechświat rozszeza się "od

Z tego wynika, że czas zaczą płynąć po wielkim wybuchu (powoli bo powoli ale
zawsze)
Czy się mylę?

Grzegorz
Re: Wielki wybuch 2002-12-22 21:21
>Z tego wynika, że czas zaczą płynąć po wielkim wybuchu (powoli bo powoli
>ale zawsze)
>Czy się mylę?

Wydaje mi się właśnie że wielkiego wybuchu nigdy nie było a wszechświat
rozszerza się od zawsze ..

pozdr
marg