FOXPRO - jak dodać pole do tabeli?

News group pl.comp.bazy-danych

FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 11:49
Witam!

Mam raport sprzedaży (faktury przeterminowane) zapisany w pliku dbf. W tym
raporcie są między innymi pola zawierające termin płatności (datapl). To
czego brakuje to informacja ile dni minęło od daty zapłaty do daty bieżącej.
Chcę dostawić nową kolumne gdzie ta informacja będzie wyliczna w sposób
następujący: ilośc dni po terminie = data bieżąca - data płatności. Jak
zrobić to wszystko (dodać kolumnę i wyliczyć ilośc dni) automatycznie (prg)?

Pozdrawiam:
Mariusz Dejneka
Menu
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 12:01

>Jak
>zrobić to wszystko (dodać kolumnę i wyliczyć ilośc dni) automatycznie
(prg)?

Do helpa, względnie podręcznika tego języka zaglądałeś?
Pytasz o takie podstawy że aż strach.....
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 12:27
>Do helpa, względnie podręcznika tego języka zaglądałeś?
>Pytasz o takie podstawy że aż strach.....

Zaglądalem, ale nie jestem programistą a musze coś zrobić.
Nie wiem w jaki sposób z poziomu skryptu(?) prg zmodyfikowac tabelę, w
sposób interaktywny słuzy do tego MODIFY STRUCTURE. Nie wiem w jaki sposób
obliczyć ilość dni, ponieważ jesli napiszę: REPL ALL POTER WITH
(DTOS(DATE() - DTOS(DATAPL)) to otrzymuje błąd. Możesz pomóc skoro to takie
banalne?

Pozdrawiam:
Mariusz Dejneka
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 12:44

>Zaglądalem, ale nie jestem programistą a musze coś zrobić.

Nie lepiej zatrudnić w tym celu programistę? :-)))
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 12:47
>Nie lepiej zatrudnić w tym celu programistę? :-)))

Chyba nie jedziesz do serwisu autoryzowanego samochodowego aby napompowac
koło? Tu chodzi o pierdołę :-) Pomożesz?

Pozdrawiam:
Mariusz
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 13:16

>Chyba nie jedziesz do serwisu autoryzowanego samochodowego aby napompowac
>koło?

Jeśli to koło jest na samochodzie to dzwonię po pomoc drogową.

Niech każdy robi co potrafi i da innym zajęcie...
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 13:23
>Niech każdy robi co potrafi i da innym zajęcie...
OK. Dyskusja zmierza w niewłaściwą stronę, dziekuję Ci za poswięcony czas i
pozdrawiam.

Mariusz
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 13:34
>OK. Dyskusja zmierza w niewłaściwą stronę

Prawidłową stronę wskazałem Ci w pierwszym poście.
Jak już masz tego Foxa to odpal helpa do niego i poczytaj choć o kilku
komendach.
Nie wiem jak sobie inaczej wyobrażasz pomoc - mam Ci ten skrypt napisać?

Takie odpalenie programu bez zrozumienia nawet tego co on robi może być
niebezpieczne dla tej bazy.
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 13:54
>Prawidłową stronę wskazałem Ci w pierwszym poście.
>Jak już masz tego Foxa to odpal helpa do niego i poczytaj choć o kilku
>komendach.

Czytałem, ale z samego helpa nie sposób nauczyć się programowania w tym
języku. Może masz jakąś ksążkę na ten temat w .pdf i zechcesz się podzielić
wiedzą?

>Nie wiem jak sobie inaczej wyobrażasz pomoc - mam Ci ten skrypt napisać?

Pewnie nie będzie to wielki skrypt, jak sądzę około 5 linijek.
USE TEST.DBF
dodanie nowwgo pola o nazwie ZWLOKA
FOR ALL KODHAND='A2' REPL ZWLOKA (DTOS(DATE()-DTOS(TERMINFA))
nie jestem pewien czy napisalem to dobrze, ale coś w tym stylu.

>Takie odpalenie programu bez zrozumienia nawet tego co on robi może być
>niebezpieczne dla tej bazy.

Nie napisałem, że zupełnie nic nie wiem, po prostu do tej pory nie musiałem
niczego takiego robić, poza tym zawsze takie operacje przeprowadza się na
kopii bazy.

Pozdrawiam:
Mariusz
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 14:13

>Czytałem, ale z samego helpa nie sposób nauczyć się programowania w tym
>języku.

Ale na zmianę struktury tabeli wystarczy w zupełności.
Poczytaj o komendach MODIFY STRUCTURE, AFIELDS, CREATE, APPEND i REPLACE
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 14:41
>Ale na zmianę struktury tabeli wystarczy w zupełności.
>Poczytaj o komendach MODIFY STRUCTURE, AFIELDS, CREATE, APPEND i REPLACE

Poczytam, chociaż już czytałem o tm wcześniej. Mogę skopiowac strukture
tabeli, dodać do niej nowe pole i taką tabelę traktowac jako pewien wzorzec.
Na podstawie wzorca mogę stworzyć nową tabelę dołączyc do niej rekordy ze
starej i wyliczyc wartośc pola. Może da się to jednak zrobic prościej w
ramach jednej tabeli poprzez jej modyfikację? W tym momencie nie wiem jak
wykonać dwie rzeczy:
1) jak z poziomu prg dodać nowe pole do tabeli
2) jak obliczyć ilośc dni
Drugie zagadnienie jest raczej proste i musze poznać tylko komendę która
zamieni mi datę podana w stringu na format liczbowy (nie daty), ale nie wiem
jak ugryśc pierwsze.

Pozdrawiam:
Mariusz
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 14:57

>Poczytam, chociaż już czytałem o tm wcześniej.

Chyba niedokładnie.

>W tym momencie nie wiem jak
>wykonać dwie rzeczy:
>1) jak z poziomu prg dodać nowe pole do tabeli

Powyższymi funkcjami.

>2) jak obliczyć ilośc dni

Między jedną datą a drugą?
Odjąc mniejszą od większej.
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 15:27
>Poczytaj o komendach MODIFY STRUCTURE, AFIELDS, CREATE, APPEND i REPLACE

BREDZISZ - sam sobie przeczytaj o AFIELDS, CREATE i APPEND. Co ma piernik do
wiatraka ?

Robert
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 15:43

>BREDZISZ - sam sobie przeczytaj o AFIELDS, CREATE i APPEND. Co ma piernik
do
>wiatraka ?

A to że tymi komendami można stworzyć sobie tabelkę w dowolnej strukturze,
jeśli ktoś się uprze żeby nie używać ALTER TABLE, jak mu proponowano.
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 15:54
>A to że tymi komendami można stworzyć sobie tabelkę w dowolnej strukturze,
>jeśli ktoś się uprze żeby nie używać ALTER TABLE, jak mu proponowano.

FOXPRO 2.6 (dos) nie obsługuje ALTER TABLE
Moja wina bo nie podałem jakiej wersji używam.

Pozdrawiam:
Mariusz
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 16:07

>FOXPRO 2.6 (dos) nie obsługuje ALTER TABLE

No to ta druga wersja - afields + modyfikacja tablicy+create from
Względnie przygotowanie sobie pustej struktury z dodanym polem i dodanie do
niej rekordów z Twojej tabeli (append).

Ale kolega który w takim postępowaniu widzi bzdury pewnie ma lepszy pomysł?
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 16:30
>A to że tymi komendami można stworzyć sobie tabelkę w dowolnej strukturze,
>jeśli ktoś się uprze żeby nie używać ALTER TABLE, jak mu proponowano.

Jasne, i tak się robiło w Clipperze, w FoxPro wystarczy np. SELECT INTO DBF

Robert

P.S. Metodą "z epoki kamienia łupanego" jest też CREATE TABLE FROM {plik ze
strukturą}. Tylko wtedy trzeba "APPENDZIĆ". Rozwiązanie SELECT ... FROM ...
INTO DBF jest metodą bardziej elegancką, współczesną (i szybszą).
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 21:57

> [...]
>strukturą}. Tylko wtedy trzeba "APPENDZIĆ". Rozwiązanie SELECT ... FROM
>INTO DBF jest metodą bardziej elegancką, współczesną (i szybszą).

Najszybsza. Szybsza niz ALTER + REPLACE, pod warunkiem, ze tabela
nie jest skladowa systemu, ale tylko tworem przejsciowym sluzacym do
raportowania
(nie trzeba odtwarzac indeksow).
Poza tym, jak tabela ze sztucznym polem, ktorego akutalnosc mija o 12.00 w
nocy
moze byc czescia systemu ?
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 23:51
>Poza tym, jak tabela ze sztucznym polem, ktorego akutalnosc mija o 12.00 w
>nocy
>moze byc czescia systemu ?

Tego nie wiemy, bo proszący o pomoc nam tego nie powiedział ;-)

Robert
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-03 09:17

>Tego nie wiemy, bo proszący o pomoc nam tego nie powiedział ;-)

To jest raport przeterminowanych faktur sprzedaży. Jest to wynik pracy
programu sprzedażowego. Raport generowany jest automatycznie dla każdego
przedstawiciela handlowego codziennie. Brakowało w nim informacji ile dni po
terminie jest dana faktura sprzedaży. Wstawienie takiego pola w żaden sposób
nie zakłóci pracy programu. Potrzebuję codziennie przetworzyć w ten sposób 5
plików w godznach nocnych, więc nie mogę tego zrobić w sposób ręczny, poza
tym skoro to sie powtarza, to powinno zostac zautomatyzowane.

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc:
Mariusz Dejneka
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-03 09:34

> [...]
po
>terminie jest dana faktura sprzedaży. Wstawienie takiego pola w żaden

I po to nowe pole potrzebne?
A w jaki sposób raport bez przeróbek ma obsłużyć to pole?
Bo dokładnie tak samo można w raporcie wrzucić wartość wyliczaną jak wartość
z bezsensownie dodanego pola....
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-03 09:56
> [...]
>A w jaki sposób raport bez przeróbek ma obsłużyć to pole?
>Bo dokładnie tak samo można w raporcie wrzucić wartość wyliczaną jak

Raport zostaje utworzony i zapisany w pliku. Program który go tworzy nie
pozwala na wprowadzenie tego pola i wyliczenie wartości. Istnieje możliwość
zrealizowania tego przez firmę która sprzedała nam ten program, ale chcą za
to pieniądzę (spore). można zrobić to samemu bo nie jest nie wiem jak
skomplikowane. Powtarzam raport jest wynikiem pracy programu a nie częscią
składową stąd mozliwe są wszelkie manipulacje na danych zgromadzonych w
raporcie. Raport jest tworzony automatycznie codziennie, codzinnie jest
powinna być zatem wyliczana i zapisywana wartośc o której piszemy. raport
zapisywany jest w formacie dbf i wysyłany do przedstawicieli. Czy coś
jeszcze mam wyjaśnić?

Pozdrawiam:
Mariusz
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-03 11:12
>wartość
>
>Raport zostaje utworzony i zapisany w pliku.

W dbf?
To chyba inaczej rozumiemy słowo "raport"....

>raport
>zapisywany jest w formacie dbf i wysyłany do przedstawicieli.

A oni co z tym robią?
Wczytują gdzieś?
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-03 12:15
>A oni co z tym robią?
>Wczytują gdzieś?

Analizują, drukują (korzystając z MS Excell lub Star Office Calc).

Pozdrawiam:
Mariusz
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 13:27
ALTER TABLE nazwa_tabeli ADD COLUMN nazwa_kolumny typ_danych

Przy obliczniu ilosci dni odejmuj bezposrednio daty (roznica miedzy dwiema
datami to ilosc dni)

Pozdrawiam
Darek
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 15:07
>obliczyć ilość dni, ponieważ jesli napiszę: REPL ALL POTER WITH
>(DTOS(DATE() - DTOS(DATAPL)) to otrzymuje błąd. Możesz pomóc skoro to
takie
>banalne?

W FoxPro z tego, co pamiętam istnieje DTOC, a nie DTOS. Poza tym FoxPro
potrafi przeprowadzać operacje arytmetyczne na datach, więc jeśli napiszesz:
REPL ALL POTER WITH DATE()-DATAPL, to w polu POTER otrzymasz to, co
chciałeś, tylko, że pole POTER musi być typu NUMERIC. Jeżeli dodałeś pole
typu CHARACTER, to musisz napisać REPL ALL POTER WITH DTOC(DATE()-DATAPL),
czyli przeprowadzić konwersję z wyniku typu liczbowego na character.
Jeżeli z jakiegoś niewiadomego powodu ktoś przechowuje datę w pliku (pole
DATAPL) w postaci tekstowej, to przed DATAPL musiałbyś napisać jeszcze CTOD.
Wydaje mi się to jednak mało prawdopodobne.

Pozdrawiam

Robert

P.S. Kiedyś FoxPro był moim podstawowym narzędziem pracy przez klika lat,
ale skończyłem zabawę z nim na wersji 2.6. Wtedy z całą pewnością istniała
funkcja DTOC, a nie DTOS. Może w kolejnych wydaniach Microsoft to zmienił
(DATE TO STRING = DTOS ???). Nie upieram się przy tym. Wiem jednak, że
niezależnie od nazwy funkcji usiłujesz :
- odjąć od siebie 2 stringi (najpierw konwertujesz obie daty na stringi, a
potem je odejmujesz)
lub
- wrzucić zły typ danych do pola, które nie potrafi tego typu przechowywać.

Niezależnie od tego miło byłoby, gdybyś podawał na przyszłość np tekst
komunikatu o błędzie :)
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 15:31
> [...]
CTOD.
>Wydaje mi się to jednak mało prawdopodobne.

Dzięki za pomoc, już działa.
Czy wiesz w jaki sposbó moge dostawić nowe pole?
Zorienowałem się już co do mojego błedu (odejmowanie od siebie stringów)

Pozdrawiam:
Mariusz

DTOS() - zwraca ciąg znakowy daty w formacie RRRRMMDD na podstawie wyrażenia
typu daty. Typ zwracanej wartości - znakowy.
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 16:23
> [...]
wyrażenia
>typu daty. Typ zwracanej wartości - znakowy.

Czyli pojawiła się nowa funkcja. Czuję się jak dinozaur :). Dobrze jednak,
że ogólne zasady są bez zmian. Ja programuję obecnie w C# i czasem z
rozrzewnieniem wspominam prostotę FoxPro.....

Trochę za mało informacji podałeś, żeby wprost odpowiedzieć na pytanie o
dostawianie nowego pola.
Nie wiem, jaka to jest wersja FozPro, czy plik ma indeksy i czy musisz to
robić jakoś wielokrotnie, czy wystrczy Ci raz, czy plik wynikowy ma mieć
taką samą nazwę, jak źródłowy itp. Nie podałeś potrzeby.
Jeśli chcesz to robić doraźnie, np. mieć .prg, które Ci to zrobi dzisiaj,
czy raz na tydzień, bo chcesz odwiedzić klientów z kijem baseballowym
nienaruszając działającego systemu, to ja bym się posłużył SQL-em, który
jest prostszy, niż myślisz...
Np.:
Zakładamy, że dzisiaj zapakowałeś sobie ten kij baseballowy do bagażnika i
zakładamy, że plik, z którego czerpiesz dane nazywa się FAKTURY, rekord
nazwiera pola: NUMER, WARTOSC, DATAPL, a Ty chcesz sobie ułatwić życie,
wyliczając dla każdego rekordu ilość dni po terminie, to możesz wykonać coś
takiego:

SELECT numer, wartosc,datapl,Date()-datapl AS poter FROM faktury INTO TABLE
terminy

Otrzymasz wtedy piękną tabelę terminy, w której będą wszystkie potrzebne Ci
dane. Oczywiście musisz to dopasować do swoich potrzeb i oczywiście nie
wiem, czy o to Ci chodzi.

Pozdrawiam

Robert

P.S. SELECT ma też inne bardzo użyteczne klauzule, np. WHERE, ORDER BY itp.
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 16:29

> [...]
>czy raz na tydzień, bo chcesz odwiedzić klientów z kijem baseballowym
>nienaruszając działającego systemu, to ja bym się posłużył SQL-em, który

Tyle że w FP 2.6 for Win go nie było, a przynajmniej nie w obecnej (VFP 8.0)
formie.
Więc zanim komuś zarzucisz pisanie bzdur zastanów się nad swoim pomysłem na
rozwiązanie problemu....
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 16:35
>Więc zanim komuś zarzucisz pisanie bzdur zastanów się nad swoim pomysłem
na
>rozwiązanie problemu....

ROTFL ;-)))))

1. NIE BYŁO WERSJI 2.6 FOR WIN.
2. Wersja for Win, to było od 3.0
3. SQL był już w wersji 2.5 for DOS - baranie, w wersji 2.6 for DOS był już
pełną gębą.

Mój pomysł na rozwiązanie problemu jest w pełni funkcjonalny w wersji 2.6,
którą ma Mariusz.
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 22:02
>na
>>

>ROTFL ;-)))))
>
>1. NIE BYŁO WERSJI 2.6 FOR WIN.

Byla .-) moge podeslac zdjecie dyskietki :-)

>2. Wersja for Win, to było od 3.0

Patrz 2.

>3. SQL był już w wersji 2.5 for DOS - baranie, w wersji 2.6 for DOS był
już
>pełną gębą.

Geba nie byla tak pelna jak dzis.
Byl tylko SELECT i INSERT. W tych poleceniach niewiele sie zmienilo.
W wersjach wyzszych doszly UPDATE (implementacja najbardziej badziewna jaka
znam),
i DELETE (implementacja j.w.) i ALTER. Moze jeszcze jakies, nie wiem bo nie
uzywam
innych. Co nie znaczy ze popieram zaczepnosc kolegi Cavallino, wrecz
przeciwnie.

Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-02 23:57
>Geba nie byla tak pelna jak dzis.
>Byl tylko SELECT i INSERT. W tych poleceniach niewiele sie zmienilo.

Tu się zgadzam, że w porównaniu z dzisiejszym implementacjami to było coś
bardzo kiepskiego, ale w tamtych czasach ten kawałek zaimplementowanego
SQL-a to było po prostu zbawienie w porównaniu z np. Clipperem. Cóż to była
za łatwość wyciągania danych "spod palca" ! Raj na ziemi przy tworzeniu
zestawień, grupowaniu po czymś itd. Poza tym działało jak burza z piorunami
;-)
Dzisiaj chyba też ta jedna instrukcja SELECT pomoże naszemu koledze
uzyskiwać dane o aktualności jednodniowej w cudownie łatwy sposób. Chociaż
na dobrą sprawę można to łatwo zrobić również w Excelu, czy czymkolwiek
innym, co czyta DBF-y....

Pozdrawiam

Robert
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-03 08:39

> [...]
nie
>uzywam
>innych. Co nie znaczy ze popieram zaczepnosc kolegi Cavallino

No hola, ale to nie ja wykładam przedpiszcy że pisze bzdury (mimo iż pisze)
nie ja nazywam go baranem (nie mając racji).
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-03 12:32

>No hola, ale to nie ja wykładam przedpiszcy że pisze bzdury (mimo iż
>pisze) nie ja nazywam go baranem (nie mając racji).

Obaj troche poprzekrecaliscie :-) ale twoj przeciwnik dal konkretne
rozwiazanie, oczekiwane przez pytajacego.

Skoro napisales cos o modify structure / afields / append i to nie wystarcza
pytajacemu, to jesli nie chcesz nikomu podsuwac rozwiazania na tacy
(pytajacy
chyba na takie czekal) to po prostu olej ten watek
Ilosc tresci w nim jest odwrotnie proporcjonalna do kwadratu ilosci postow.

To, ze ktos sie dal sprowokowac to inna sprawa, pewnie sam juz wie, ze sie
zagalopowal, niestety nie moze cie przeprosic bos go wrzucil do KF :-)

A pod windows byla nie tylko wersja 2.6, byla tez 2.5, oczywiscie z SQLem
na pokladzie. A SQL byl juz nawet w wersji 2.0 DOS.
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-03 12:50

>Obaj troche poprzekrecaliscie :-)

Ja?
W którym miejscu?

>ale twoj przeciwnik dal konkretne
>rozwiazanie, oczekiwane przez pytajacego.

Mylisz się.
Nie do użycia przez pytającego.

>Skoro napisales cos o modify structure / afields / append i to nie
wystarcza
>pytajacemu

Wystarcza, tyle że tego nie użył...

>To, ze ktos sie dal sprowokowac to inna sprawa, pewnie sam juz wie, ze sie
>zagalopowal, niestety nie moze cie przeprosic bos go wrzucil do KF :-)

Istnieją maile.

>A pod windows byla nie tylko wersja 2.6, byla tez 2.5, oczywiscie z SQLem
>na pokladzie. A SQL byl juz nawet w wersji 2.0 DOS.

Ale nie taki jaki jest potrzebny do zmiany struktury.
I o tym napisałem wyraźnie.
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-04 19:35

>Ja?
>W którym miejscu?

>Mylisz się.
>Nie do użycia przez pytającego.

SELECT INTO -> do uzycia w kazdym FP od wersji 2.0.

>Wystarcza, tyle że tego nie użył...

Sa szybsze rozwiazania.

SQLem

>Ale nie taki jaki jest potrzebny do zmiany struktury.
>I o tym napisałem wyraźnie.

Krecisz teraz. Kontekst Twojej wypowiedzi wskazywal, ze kwestionujesz
SELECT .. INTO bo w fpw 2.x nie bylo SQL.

Dla mnie EOT.
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-05 09:20
>SQLem

>Krecisz teraz. Kontekst Twojej wypowiedzi wskazywal, ze kwestionujesz
>SELECT .. INTO bo w fpw 2.x nie bylo SQL.

Nie.
Kwestionowałem ALTER TABLE.
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-03 08:38
>na
>>

>ROTFL ;-)))))
>
>1. NIE BYŁO WERSJI 2.6 FOR WIN.

Mylisz się.
Posiadam takową.

>2. Wersja for Win, to było od 3.0
>3. SQL był już w wersji 2.5 for DOS - baranie

PLONK !!!
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-03 08:55
Panowie prosze o spokój. Dziękuję wszystkim za pomoc, w tej chwili czytam na
temat polecenia select w kontekscie sql, mam nadzieję, że uda mi się
rozwiązać mój problem.

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc:
Mariusz Dejneka
Re: FOXPRO - jak dodać pole do tabeli? 2003-06-03 15:44
> [...]
>rozwiązać mój problem.
>
>Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc:

Zawsze coś ciekawego się dzieje. A ja mam satysfakcję, że czytasz o SELECT,
a nie o AFIELDS itp.
Faktycznie trochę się zagalopowaliśmy, ale za to chyba poradzisz sobie z tym
problemem.
Zagalopowanie wynikło między innymi z tego, że osobiście używałem bardzo
często SQL-a w wersji for DOS, a ten mi tu takie rzeczy.....
Poza tym zgadzam się z "obywatelem Iks", który namawia do olewania wątków,
na które nie ma się zamiaru odpowiadać, albo nie wie się do końca jak komuś
pomóc. Przechwalanie się znajomością kilku poleceń jest bez sensu. Sam
czasem proszę o pomoc i odesłanie mnie do podręcznika, w którym akurat już
byłem wkurza mnie niezmiernie.

Pozdrawiam

Robert

P.S. Jest to już mój OSTATNI post w tym wątku. Jak coś Ci jeszcze nie będzie
wychodziło, to wal na priv